söndag 19 juni 2016

19/6 Vårfisket!


Det har varigt dåligt med inlägg på vår sida! Så jag tänkte ta en sammanfattning av vårens fiske. Det har gått från riktigt bra fiske till riktigt segt! Med bra menar jag när jag Conny och Verdi var i Blekinge och tillsammans fick 111 gäddor på en dag, och då tappade vi ungefär lika många! En helt otrolig och oförglömlig dag något man troligen inte får uppleva igen.
Och sen var jag med en jobbarkompis (Jens Hermansson ) och fiskade i kalmarsund, där jag fick min hittills största i år en grann fisk på 9,2kg . Men förhoppningsvis kan jag lirka upp en ännu större innan året är slut!
Efter det var jag ute med min grabb Jesper och hans kompis Jens i Karlskrona, det gick ganska bra men de större fiskarna uteblev. Men det var en skön och rolig dag på sjön.
Sen fick jag med båda mina grabbar (Jesper och Rasmus ) ut på en runda i sundet, även det en varm o skön dag, men fisket var segt då endast några gäddor och ett par abborrar ville syna båtdurken. Det är ju inte så ofta man får med båda grabbarna ut på sjön så det var ju lyckat!
Sen har vi ju turen idag. Det var åter jag Conny och Verdi. Blåsigt som attan i Karlskrona och fortfarande segt fiske, vi fick tillsammans 16 fiskar och ingen över 79cm.
Vi har vart ute några gånger till men det är inte så mycket att skriva om!

9,2kg
 
Rasmus o Jesper

/Stefan Svensson..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar